Sunday 20 November 2016

DegreeLifeInteristing!!!!!

assalamualaikum semuaaa !!!! Fuhhhhhh *lapblog* berhabuk siakkk. terbersin bersin nak tulis blog ni. lama tak upd blog , last 2014. rinduuuu . sumpahh rindu !!!!


rindu nak tulis , nak luahkan semuanya dalam blog ni.. (bukan menyepi, tapi student life busy) busy ke ????

alhamdulillah , after result STPM yang alhamdulillah I pun tak sangka I can get pointer like that. i got an offer to continue degree at UTeM. first masa dapat tahu I got this offer waktu aku tengah sibuk duk kerja kat temoat kerja. check pakai kerdit, almaklum laaa data tak da waktu tuh. andd bila dpt mesej and perkataan TAHNIAH aku nampak, guys whattt ???? aku menagis siakkkk. sumpah aku tak sangka, terus aku mesej classmate aku yang lain. and alhamdulilah kami mostly dapat continue study. seronok masing-2 . sebab apa ?? sebab segala pengorbanan selama dekat fom6 terbalas jua . even one and half year, korang tahu, cabaran kitaowng satu kls nak hadapi berat . tapi kitaowng always think positif, Allah tak kan kasi ujian, cabaran dan dugaan jika hamba-Nya tak mampu nak hadapi. seriusss , semua orang menagis. seronok dapat sambung belajar.


  • Nisa zana leha student UUM.
  • Dzi student UiTM
  • Tikah student UMS
  • Mun student Unimas
  • Mira (UPNM) Mira ni aku macam ralat sikit, guys whatt even dia tak pergi upnm, she know tengah training TLDM dekat JB 6 month kut. dah tentu-2 bila dia keluar she can get job. rezeki dia dekat situ kann . apa-2 pun, mira !!!! I always support U ok.
  • leha (UMT) leha pun aku macam ralat sikit, she got an offer and last min dia buat keputusan tak nak pergi. mybe she have their own strategik . or mybe she had some family porblem. but she promise to us, she will continue studies.
*bukan niat nak menunjuk or riak* but the main point I want to highlight is, if U want to success u need to help your friend to success to. at the endd , if both of us success u will know the meaningful of success. U also need a lot of sacrife. 

alhamdulillah it most  3 month I be in UTeM. ouhhh yaaaa , i got a course in bachelor tech marketing managment (high tech) which means , I can be someone in managment or someone in marketing deparment. InsyaAllah ... Aminnn . Ok , I will story secara ringkas about my classmate and the environment when I become Student Degree. Ok , classmate aku skrg ada 64 orang, wehhh 64 orang kut !!!! hg gila apa nak kena igt setiap nama, tuh tak termasuk lagi nak igt setiap  nama classmate chiness. hahahaha . but alhamdulillah mybe aku ni jenis yang friendly or happy go lucky and open mindend lps downg kenal aku, aku pun secara langsung mahupun tidak automatik dah ingt nama downg, especially chiness, wehhh igt senang ke nak ingat nama depa... payahhh kuttt . hahahahaha. 

ok-2 next, bila aku dah jadi student degree ni, kematangan sangat diperlukan. tapi for me maturity just need in situasi tertentu. same goes for be a serius person. come on laaa ,, tak kan nak serius sepanjang masa. boleh stress woiii !!!! tak kan nak matured sepanjang masa??? kau tak enjoy laa life kau !!!! hahahaha . for me just be yourself andd if u want to change yourself, just change from lazy student to hard working student. from naughty student to good student . just change like this ok. hahaahahahha . 

hums I think, smpai sini aje kut coretan coretan merapu saya. hahahha sebenarnya hari ni aku x da kls dan niat nak g library awal pagi, tapi apakan daya, tak da sapa nak teman . so lps mndi konon-2 nak setadi. alih-2 bukak lappy , tetiba rindu blog. tuh yang terus upd tuh. ok dun worry, lps ni mohon korang jangan muntah nak baca blog kita sebab rasaya lepas ni aktiviti mengupdate blog merupakan satu kewajipan disini .... 

hahahahaaha , bye geng !!!! see u again. take care !!! jaga iman, jaga mata. muahhhhh 
assalamualaikum.


1 comment: